fredag 8. juli 2011

Blåbær!


Vi som innimellom har muligheten til å oppleve tilværelsen slik den var da vi selv var barn er heldige! På de samme tuene som ungene sanker bær her, spratt jeg selv rundt som lita jente. Jeg husker den deilige blåbærfølelsen, opplevelsen av sol og sommer, og tida som aldri gikk, men alltid kom.


Egentlig er nok bærene fortsatt litt småsure, men gleden over å plukke fullt glasset og ta med hjem til mamma og pappa er søtere enn det sure.
Masse blåbær på tomta i år, og selv om vi voksne ikke har begynt plukkingen ennå, har jeg ihvertfall gjort dypdykk i fryseren og tatt for meg siste rest fra fjoråret. Så nå er det klart for ny bærdyst!

6 kommentarer:

  1. Her går det for seg. Nå er det snart to blogginnlegg pr. dag! Kanskj skyldes det at dere snart skal flytte "hjem"?
    Uansett blir dette en fabelaktig dagbok over hvordan livet har vært "Ett år på hytta".
    Følger med, hver eneste dag :)

    SvarSlett
  2. Ha, ha, fullt så voldsomt er det ikke, men må innrømme at forleden gikk jeg litt i surr med datoene...
    Ja, hytteåret er snart over (i hvert fall er bloggeåret snart forbi) Rart.

    SvarSlett
  3. Ja, im Juli gibt es nicht nur für Augen, Ohren und Nase viel zu erfahren, sondern auch der Mund kommt zu seinem Recht. Schönes Wochenende, LG, Do
    (Die Google-translation ist oft nicht ganz korrekt)

    SvarSlett
  4. Ja, die Übersetzungen sind wirklich zum Lachen! Oft sagen sie etwas ganz anderes als das, was ich geschrieben habe. Ich denke, die Lösung ist, dass Sie Norwegisch lernen müssen... (Sie/Du?)

    SvarSlett
  5. Fantastiske minner, sjøl om jeg faktisk mest husker at det var så mye edderkoppsspinn og edderkopper innimellom all blåbæra....

    SvarSlett
  6. Har sagt det til dem mange ganger at de kan holde seg borte fra blåbæra, men de hører ikke etter...

    SvarSlett