søndag 10. juli 2011

Magnolia og hvite parasoller


Hytta har fått nye hvite parasoller. At vi har to skyldes ikke at vi er livredde for sol. Dette er mer et anti-regntiltak (for ikke å si regntak : D) Hadde foretrukket litt mer gammeldagsform på dem, men butikkbesøk gjør vi unna så raskt vi kan, stråhattmannen og jeg.


Den dagen de nye parasollene ble montert fikk vi noen fantastiske magnoliagrener. Jeg var hos frisøren i nabobygda, og da jeg skulle dra hjem, gikk frisøren ut og plukket en svær bukett - for det ga hun til alle kunder nå når den blomstret så fint. Nemlig. Sånn er det å bo på landet!


En nydelig gave


som gjør at jeg får smilemunn hver gang jeg passerer parasollstedet.

4 kommentarer:

  1. Så heldig du er som får magnolia av frisøren din:)
    Parsasoller er kjekke og både til sol og regn.
    Her regner og tordner det som bare det akkurat nå. Beisen jeg hadde på plattingen i går, regnet bort;(

    Klem Synnøve fra Synnøvesheim

    SvarSlett
  2. Hei Synnøve og takk for hilsen! Vet ikke om du har samme problem som jeg hadde, men jeg måtte også kommentere som Anonym ei stund. Men da jeg lot være å hake av "forbli innlogget" når jeg logget inn, kunne jeg kommentere som Ett år på hytta igjen.
    Leit med beisen, ikke greit med sånne sydlandske uvær!

    SvarSlett
  3. Utrolig vakkert med alt det hvite, mangeler bare blondekanten på parasollene nå.......

    SvarSlett