fredag 1. juli 2011

Inne i hytta


Ettersom hyttebloggen ble opprettet for at etterkommerne våre skal få se hvordan vi hadde det dette året på hytta, er det tid for en snarvisitt innom de 25 kvadratmetrene som utgjør stue og kjøkken (og entre).
Her er klaffbordet etter stråhattmannens oldeforeldre, hjemmesnekret benk og heimhekla puter. Ganske utrolig hvor mange mennesker vi greier å benke rundt dette bordet når vi slår ut begge klaffene!


Inne i den lille stua står det en svær peis som vi har mye glede av. 


Gammel og god, og i bruk hele året.


 Broderiene bak kjøkkentingtangene er mer enn hundre år gamle. Våre formødre gjorde skikkelig og solid arbeid!!

6 kommentarer:

  1. Helt fantastisk å kunne bo et helt år på hytta! Det er også min drøm, men må vente noen år til for å kunne realisere drømmen. Jeg har fulgt en stund med på bloggen deres og synes det er herlig hvordan dere skriver om helt enkle ting, slik som forandringer i naturen og hverdagslige sysler på hytta. Takk skal dere ha! Hilsen fra Mia

    SvarSlett
  2. Så hyggelig en hilsen, takk du anonyme Mia og lykke til med din egen drøm!
    (Jeg kjenner 3 styk Mia - du er kanskje en av dem??)

    SvarSlett
  3. Det hadde vært hyggelig om du kjente meg, men det tror jeg nok dessverre ikke (jeg er ingen blogger). Bor i S.Land. Mia

    SvarSlett
  4. Spesielt hyggelig med kommentar fra en ikke-blogger!! Høres spennende ut med S.Land!

    SvarSlett
  5. Søndre Land :)

    SvarSlett
  6. :) Fint der, men jeg trodde det var en omskriving for noe langt ute i verden et sted :)

    SvarSlett