onsdag 6. juli 2011

Avishenting


Hvor blir dagene av? Et kjapt blikk ut av kjøkkenvinduet og det går opp for meg at sola står lavt - det har blitt kveld. Også vi som ikke en gang har hentet avisene som ligger der og dør med dagen i postkassen et par kilometer fra hytta.



Mye av dagen er tilbragt i kjøkkenhagen, blant annet med å tynne gulrot (OBS nærbilde, i virkeligheten er gulrotbarna helt mini).


 

En rotur om ettermiddagen, med sluken ute (nix fisk). Det blir kaffestopp på en av hyttene lenger nord i innsjøen i stedet. Der sitter vi på en solbadet veranda


og nyter den fredlige utsikten.


Men vips, skyggene har blitt lange, og stråhattmannen og jeg rusler avisrunden.


For den som skal gå er det alltid hyggeligst med grusvei, og på hytta har vi ikke noe valg.


Mye fint å se på underveis. Noen har faktisk hengt en blonde på himmelen


De fleste juliblomstene er på plass


Til og med stråene har fått sommerlook, litt blondete de også, med et svakt rosaskjær i kveldinga.


Så går vi hjem med avisene og naturinntrykkene, og er særs gode venner, stråhattmannen og jeg.

3 kommentarer:

  1. Og alle sommerkveldluktene... Herlig! Mia

    SvarSlett
  2. Du har så rett, så rett - var så opptatt av synsinntrykkene da jeg tok fram bildene (og egentlig går jeg rundt med halvtett allerginese...)

    SvarSlett
  3. Nok en gang fantastiske bilder som gir ett magisk inntrykk. Vakre, vakre stedet, og alle de små detaljene som du ser.

    SvarSlett