onsdag 15. juni 2011

Nordlandsbåt


Vi har kjøpt båt, en spenstig femtiåring som er seksten fot lang. Den er stødig, velegnet for garnsetting og unger som ikke alltid sitter stille.
Nå skal stråhattmannen rigge vidunderet, for her skal settes opp seil og monteres ror, må vite!
Så skal den få et ekstra sett tollepinner slik at vi kan sitte tre mennesker om bord og ro - allerede med en rorskar blir det bra fart på denne farkosten, så dette skal bli artig!
Riktignok har båten sine skavanker, men hvilken femtiåring har ikke det?

6 kommentarer:

  1. Ein kleines Wikingerschiff, sieht sehr vertrauensvoll und sicher aus, viel Spaß damit! Gruß, Do

    SvarSlett
  2. Nur Wikingen hier in der Hütte natürlich...

    SvarSlett
  3. Sannelig er'n fin, ja! Jeg får nå alltid ønskene mine oppfylt på denne sida: Jeg ba om bilder av kjøkkenhagen med grøden i fullt flor - og fikk det. Og sannelig fikk jeg ønsket om bilde av nordlandsbåten innfridd også. Alt er bærre lækkert!

    SvarSlett
  4. Jeg ser forresten av linken at vi burde ha oppdatert bloggen litt vi også. Selv om det er en noe annerledes blogg...

    SvarSlett
  5. Hyggelig å ha kommet inn på blogglisten din - så her må det tenkes og jobbes! Men jeg ser jo at det finnes flere (f.eks. Que Sera") som ikke oppdaterer like mye som du.
    Det gjelder forresten "Bortreist" også. Her er det er flere som må ta seg litt sammen :)

    SvarSlett
  6. Hei Tove
    Har plundra mye for å få Buldr med i bloggrullen, men nå endelig (puh).
    Apropos tenking og jobbing: blogging skal være ålreit, ikke en plikt. Når det er sagt: hyggelig med kommentarer!

    SvarSlett