lørdag 11. juni 2011

Kjøkkenhagen


For en måned siden tok jeg bilder av hyttehagen, og da ba Tove om å få se bilder når hagen bugnet (bugner og bugner - det kommer stadig mer, men vi har allerede hatt flere porsjoner salat til middag).


Men se på dette bildet fra 11.mai: bare svart jord og et skilt...


Nå er det grønne godiser over hele linja


mens de samme bedene så slik ut for en måned siden.


I år er det ekstra betryggende med egen liten grønnsakåker, ingen E.coli-uro her. Fælt å tenke på hva slags trusler vi står overfor med stadig større krav til storbruk og lønnsomhet i matproduksjonen.


Klar, ferdig, gå!


Dagens middag blir ferskfisk, poteter fra nabogården og smeltet smør med oppklippet persille.


Snart blir det små pillegulerøtter også, særs populært for unger, og som det går fram her: de tynnes!


Hvis noen lurer på hvorfor jeg har blomsterpotter øverst på staurene er det rett og slett fordi jeg får smilemunn hver gang jeg går forbi og titter på dem. Ideen har jeg plukket opp hos Mia som har en nydelig hage og en blogg med vakre og delikate bilder.

4 kommentarer:

  1. Sehr viel Gartenarbeit, die aber auch mit guter Ernte reichlich belohnt wird! Euch ein wunderschönes Pfingstfest. Liebe Grüße, Do

    SvarSlett
  2. Arbeit ja, aber weil ich interessiert bin und viel Zeit habe, ist Gartenarbeit ganz einfach schön. Wunderschönes Pfingstwochenende in Ba-Wü!
    Liebe Grüsse
    Hyttedager

    SvarSlett
  3. Jeg synes du kan trygt si at det bugner i kjøkkenhagen din! Har du sett, så herlig det ser ut. Og så langt som alt har kommet hos deg (hos meg går det smått framover. Riktignok så sådde jeg nokså sent, men alikevell...) Jeg blir rent salig av å se på herlighetene. Og jeg er imponert over layout´n til hagen din. Fantastisk, rett og slett!

    Jeg ser også at stråhattmannen har vær i sving med hellene i hagen din. Jeg hadde nok hatt bruk for han her hos meg også, for hellene ligger fortsatt (på andre året!) pent stablet bak låven, og ingenting skjer med de planlagte hellegangene... hihii. Vel, den som venter på noe godt...

    Gode ønsker om deilige, varme hyttedager til dere begge to!

    SvarSlett
  4. Å få hageros fra en hagedronning, DET er flott! Tuusen takk Mia (og du har vært en del av inspirasjonen her - å gå rundt i hagen din var et lite eventyr!)

    SvarSlett