torsdag 11. november 2010

Utlagt vann


Det er slutt på sommerhalvårets velsigna pumpevann. Nå om dagen går stråhattmannen trofaste turer med vannbøtter, ned til vannet, opp til kjøkkenet og det lille baderommet. På badet har vi en hyttekjele stående konstant på laveste platevarme, og i den gamle muggen til venstre er det alltid kaldvann. Sånn sett føler vi at vannsituasjonen er helt ok.
 Og til alle som lurer på om vi klarer å holde oss rene: Til høyre på bildet ses snurten av en pumpedusj. Vanntanken må riktignok håndfylles med vann, og for at dusjen skal fungere må vi fotpumpe konstant. Om vi ikke har INNlagt vann, har vi ihvertfall  UTlagt vann. En klar framgang fra tidligere da vi alltid måtte tømme vaskefatet ute.


Denne godhjerta kjelen står alltid med varmvann i på kjøkkenet. Kokeplata står på laveste trinn både dag og natt, og den som forsyner seg meg varmvann må fylle opp slik at den alltid er breddfull. På det viset har vi konstant tilgang til varmvann. Og jeg forsikrer: det går bra!

1 kommentar:

  1. Hei
    Jeg er så imponert over at dere greier og leve sånn.
    Jeg har ikke overlevd ei uke en gang,uten skikkelig dusj og do:)
    Men jeg skjønner at dere har det bra og trives.
    God helg:))
    Synnøve

    SvarSlett