tirsdag 4. januar 2011

Lysere!


Hvis dette bildet var tatt for ei uke siden på samme tidspunkt og med samme vær, ville himmelen vært mørkere. Det HAR blitt lysere, og her på hytta jubler vi for hvert ekstra lysminutt vi får. Til tross for at vi, i motsetning til de fleste, kan være utendørs når januarsola står på sitt høyeste. Men den lyseste delen av døgnet er fortsatt for kjapp for oss. Den skal rekke til å dra på tur, til å hugge is og hente vann, til å skufle snø, til å mate fuglene, til innbæring av ved og til vedhugging for neste år.
Det er koselig med levende lys, men gleder meg til behovet oppstår først etter kl 19...

1 kommentar:

  1. Godt Nytt År til dere der på hytta! Jeg kan jo lese at dere har feiret jul med masse kulde ute, men varme inne. Og det juletreet var da noe av det mest geniale jeg har sett av den slags. Det gjelder å innrette seg når plassen er begrenset.

    Innkjørin til julen var mer hektisk (av diverse årsaker) enn jeg kanskje setter pris på her på bruket, men det ble jul her også. Og nå begynner kreftene å komme tilbake igjen. Jeg gleder meg til en ny vår, og en ny sommer. Og før den tid gjelder det bare å holde varmen (heldigvis har det blitt en god del mildere her hos oss også. Men desto mer snø, som hos dere).

    Tenk at vi har bursdag samme dag. Klart vi måtte ha en god del felles! Kanskje treffes vi igjen i løpet av året...?

    SvarSlett